lørdag 17. august 2013

Ostemuffins med bacon og purreløk.

Er du lei av kjip lunsj? Da bør du prøve å lage matmuffins! Det er så godt, og ikke veldig vanskelig.


Oppskriften fant jeg her, men jeg endret en del på fyllet.

Min versjon ble derfor slik:
- 2 kopper (250 gram) mel
- En halv kopp (50 gram) havregryn
- 2,5 teskje bakepulver
- Ikke noe ekstra salt!
- 150 gram revet Jarlsberg
- 2 store egg
- 2 dl helmelk
- 1 pakke skogsbacon (ca 150-200 gram), delt i småbiter og stekt sprø og krydret med svart pepper
- Ca 20 cm av en purreløk, tynt skåret

Bland alt godt sammen i en bolle og fordel i muffinsformer ikledd bakepapir. Jeg brukte en metallform med plass til seks store muffins og dermed ble steketiden lengre enn originaloppskriften.
Sett de nederst i ovnen på 180 grader i ca 50 min (hvis du lager store, hvis ikke må du halvere tiden).

Avkjøl på rist og spis!


Namnamnamnam!

1 kommentar: