søndag 8. september 2013

Høstwok.

Her om dagen hadde jeg så lyst på wok. Men jeg var samtidig litt lei av de samme gamle ingrediensene (kinakål, paprika, løk...), så jeg bestemte meg for å prøve andre grønnsaker som hører til ca samme årstid. Resultatet ble knallgodt og anbefales på det sterkeste! Det er ingenting spesielt med disse grønnsakene, men sammen så harmonerte de godt.


Idas høstwok består derfor av:
- Strimlet hodekål
- Squash
- Rødløk
- Sukkererter
- Skivet sjampinjong (stekt i chilisalt og paprikapulver)
- Eggnudler
- Strimlet svinekjøtt
- Soyasaus, sweet chili-saus og sesamolje


Nytes med god samvittighet!


God søndag!

2 kommentarer:

  1. Enkelte ting må man bare ha i woken! Selv om det er veldig sjeldent vi vi har det (men stekt ris er jo også en asiastiisk rett som er ganske lk på mange måter), så må jeg har babymais og brekkbønner iallefall

    SvarSlett
    Svar
    1. Åja, det er godt! Men det er gøy å prøve nye kombinasjoner innimellom og kanskje overraske seg selv med nye smaker ;)

      Slett