søndag 29. desember 2013

Koppunderlag/bordbeskytter/"coasters"

Det finnes visst ikke noe godt ord for dette på norsk, men vi kan kalle det koppunderlag. En søt liten gave man kan gi bort som ikke tar all verdens av tid, samtidig som man får brukt opp litt restegarn.

Disse ble gitt til min mamma som en ekstrajulegave, og de var veldig lette å lage. Oppskriften fant jeg på Ravelry og tok bare ca 20-30 min å lage.

Jeg varierte en del i farger siden jeg var usikker på hva som passet best hos mottakeren, men de ble alle veldig søte.





Den med sølv er akkurat likedan som den hvite bortsett fra at det hvite bomullsgarnet ble heklet sammen med glitrende mohairgarn.

2 kommentarer:

  1. Kjempesøte og praktiske! Og de pynter jo opp en del da=) Håper du har hatt ei fin jul Idamor

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jada, har hatt ei veldig fin jul så langt! :)

      Slett